Türkiye havayolu, havalimanı ve borsayı 430 milyar dolar ödeyerek Katar'a satacak

 ABD web sitesi Monitor, devlet şirketlerinin hisseleri ve değerli gayrimenkuller de dahil olmak üzere, Türkiye'nin devasa dış borcunun her iki sektörü de alacaklılara varlık takası sunma seçeneğini seçmeye zorlayacağını söyledi.



Türk parasındaki yeni çalkantı, ABD dolarını bu ayın başlarında iki hafta içinde yaklaşık% 11 oranında artırdı. 


Ancak merkez bankasının Türk lirasındaki sert düşüşü gidermek için faiz oranlarını yükseltmesi yerine, banka 20 Ağustos'ta bankalara sağladığı likiditeyi kısıtlamaya karar verdi. 

Diğer bir deyişle, merkez bankası faiz oranlarını doğrudan yükseltmek yerine sorumluluğu bankalara bırakarak, ihtiyaç duydukları likiditeyi sağlamak için döviz satmalarına ve mevduat getirilerini artırmalarına neden olmuştur.

Böylece, bankalar kredi faiz oranlarını da yükseltti ve sonuç olarak, krediye dayalı ekonomik faaliyet - Haziran ayından bu yana - yerini bir beklenti dönemine bıraktı. 

Ancak, yüksek döviz kurlarının daha da kötüleştirdiği bir başka sorun daha var ki, çözülmesi gereken büyük dış borcun transfer edilmesi sorunu.

Merkez bankası verilerine göre 12 ay içinde ödenmesi gereken dış borç Haziran ayı itibarıyla 171.4 milyar $ olarak gerçekleşti.
 
American Monitor web sitesine göre bu değer, toplamda yaklaşık 430 milyar dolar olan Türkiye'nin dış borç stokunun% 40'ını temsil ediyor ve bu yıl yaklaşık 700 milyar dolara düşmesi beklenen GSYİH'nın% 60'ından fazlasını temsil ediyor.



Özel sektörde, zor durumdaki Yeni İstanbul Havalimanı işletmecileri ve altyapı projelerinde yer alan diğerleri, borcu transfer etmek için varlıkları veya hisseleri satmak istiyorlar.

Türkler, Katarlıları, Erdoğan'ın peş peşe gelen mali krizlerinde ve askeri maceralarında kurtarılmasını sağlayan potansiyel alıcılar olarak görüyor.


İstanbul Finans Merkezi

Hazine, yedi mega projede özel şirketler tarafından kullanılmak üzere 17,2 milyar dolarlık kredi garantisi verdi. 
Sonuç olarak, bu yükümlülüklerin bir kısmı gelecekte kamu borcuna dönüşebilir ve özel kuruluşlar alternatif bir borç-varlık takası şeklinde Türk servet fonu tarafından satın alınabilir.

Ankara, iki hükümet arasındaki gelişen ilişkilere güvenerek, borçları yönetmek için Katar ile daha fazla anlaşma yapmaya istekli olacak. Satılması muhtemel varlıklar arasında, salgının ikinci çeyreğinde 2,2 milyar lira (304 milyon dolar) zarara uğrayan ve önemli ölçüde mali desteğe ihtiyaç duyan Türk Hava Yolları ile yılda 90 milyon yolcuyu ağırlayabilen ancak 10'dan az yolcuyla faaliyete geçen İstanbul Havalimanı yer alıyor. Kapasitesinin% 'si, görkemli açılışından sadece bir yıl sonra ve hatta yeni havalimanı nedeniyle boşalmış olan Atatürk Havalimanı.


Comments

Popular posts from this blog

Seda Yavaş tekrar sesleniyor

Elönü: Atatürk'ten nefret ediyorum çünkü..

Devlet Yok Saray Var ...